قیمت سیستم تعلیق آفرود

قیمت سیستم تعلیق آفرود یا کیت تعلیق آفرود که نوعی از سیستم می باشد که برای جلوگیری از وارد شدن ضربه به اتاق خودرو ها و سرنشینان در جاده های ناهموار با پستی و بلندی آفرودی مورد استفاده قرار می گیرد در شرکت شیروش موتور بسیار مناسب و مطلوب می باشد.  
سیستم تعلیق آفرود در انواع مختلفی ارائه می شوند که هر کدام از قیمت متفاوتی برخوردار هستند. برای استعلام قیمت سیستم تعلیق آفرود مطابق با خودرو مورد نظر خود می توانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید. 
 
قیمت سیستم تعلیق آفرود

اجزاء تشکیل دهنده سیستم تعلیق آفرود

سیستم تعلیق آفرود خود به تنهایی یک دستگاه یا یک قطعه نیست بلکه متشکل از چندین قطعه است که شامل موارد زیر می شود.

فنر ها

اصلی ترین قسمت سیستم تعلیق در خودروهای آفرودی فنر ها هستند که با توجه به نوع سیستم تعلیق در خودرو ها متفاوت هستند. از انواع فنر های مورد استفاده در خودرو های آفرودی می توان فنر تخت، فنر لول و فنر پیچشی را نام برد. 

دمپر یا کمک فنر

کمک فنر ها یکی دیگر از اجزاء مهم سیستم تعلیق خودرو ها محسوب می شوند. که وظیفه جذب ضربات ناشی از حرکات در مسیر های ناهموار را دارا می باشند. 

میل رابط

میل رابط، رابط بین سیستم تعلیق با چرخ ها است.

سیبک

سیبک وظیفه اتصال سیستم تعلیق به بدنه خودرو را به صورت محکم برعهده دارد. این قطعه یک گوی فلزی دسته دار است که در داخل محفظه فولادی قرار می گیرد که دور آن به لاستیک ها پوشانده شده است و در داخل آن گردش می کند.

بوش

بوش نیز قطعه ای در سیستم تعلیق است که همچون سیبک وظیفه اتصال قطعات مختلف را برعهده دارد. با این تفاوت که قطعاتی که توسط بوش به یک دیگر متصل شده اند تنها در یک جهت می توانند حرکت کنند.

طبق

طبق قطعه بسیار محکم در سیستم تعلیق است که باعث اتصال شاسی به سیستم تعلیق می شود.

انواع سیستم تعلیق آفرودی

هر خودرو آفرودی به صورت کاملا مستقل دارای دو سیستم تعلیق در عقب و جلو هستند. سیستم تعلیق عقب و سیستم تعلیق جلو به صورت کاملا جداگانه کار می کنند و با توجه به نوع خودرو و وزن آن ها می توان سیستم تعلیق را انتخاب کرد. انواع سیستم تعلیق آفرودی شامل موارد زیر می شود. 

سیستم تعلیق آفرودی مستقل

در این نوع از سیستم تعلیق آفرودی هر چرخ به صورت جداگانه نوسان می شوند و این نوسانات بر روی سایر چرخ ها تاثیری نخواهد داشت. از این رو هنگامی که به یک چرخ ضربه ای وارد می شود تنها آن چرخ به ارتعاش در می آید و بر چرخ های دیگر هیچ نیروی وارد نمی شود. این نوع از سیستم تعلیق از سیستم تعلیق ثابت بسیار نرم تر هستند.

سیستم تعلیق طبق دار دوبل

این نوع از سیستم های تعلیق دارای دو طبق هستند که یکی در بخش زیرین و یکی در بخش بالایی قرار می گیرند و در بین آن ها یک فنر مارپیچی نصب می شود که این امر موجب کنترل بهتر خودرو و افزایش پایداری خودرو می شود و همچنین در جاده های پیچ دار موجب عملکرد بهتر و نرم تر خودرو آفرودی می شود.

سیستم تعلیق مک فرسون

این سیستم تعلیق جزء بهترین سیستم های تعلیق خودرو های آفرودی به شمار می آیند. در این سیستم تعلیق چرخ ها از زیر به وسیله یک طبق به شاسی خودرو وصل می شوند و با استفاده از کمک فنر وزن بدنه خودرو توسط چرخ ها تحمل می شود. این نوع از سیستم تعلیق از مزیت های فراوانی همچون قیمت پایین تری نسبت به دیگر سیستم های تعلیق دارد و هزینه تعمیر و نگهداری آن ها بسیار کمتر می باشد.